Barn och fritid

Detta är ett återkommande dilemma för hästintresserade kvinnor i min närhet.

De skaffar familj och plötsligt går inte mannen i huset med på att hon har häst och rider.

Oftast ser resonemanget ut som följer;
Mannen i huset yrkesarbetar och kvinnan är hemma med barnet och sköter hushållet med städning, tvätt, matlagning, barnens angelägenheter, firande av släkt och vänner... Taditionellt så det förslår. 
Eller ännu värre, kvinnan deltidsarbetar OCH sköter allt hemma.

Mannen kommer hem från jobbet och anser att nu ska han få ha lite fritidssysselsättningar ich träffa polarna, han har ju ändå jobbat hårt hela dagen.

Detta gör mig galen!
Att unga tjejer fortfarande köper detta resonemang är sjukt. Jag fattar inte överhuvudtaget att man accepterar detta. 
Nej inte ens för barnens och husfridens skull...
Det är nu ni ska DELA på tiden så att ni bägge kan ha en hobby. 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE