Cupcake

Igår var det så fullt upp att jag inte hann med att göra något inlägg (skrutt att det inte funkar från telefonen! )
 
Förutom bokföringsjobb under dagen var det på kvällen dags för chipmärkning och signalementsbeskrivning av Eivor inför registrering. Jag hämtade hästarna på betet vid halvfemtiden, det regnade ganska rejält när jag kom dit så både jag och hästarna var skapligt blöta. Conny fick snällt stanna i hagen, ensam. Det är tur att han är en klok kille. Jag hade laddat upp med tidningar och godis eftersom jag inte visste riktigt när det var dags (hon skulle till flera efter vägen) men det var någon som tyckte att det var en riktigt dålig idé:
 
 
Det blev många timmars väntan innan det var dags, så både katter och hästar hann bli ompysslade (och godiset uppätet, men tidningen förblev oläst)
Strax efter nio var hästarna tillbaka i hagen igen. Lika impad av Eivor som senast. Hon går så snällt på och av att jag kunde köra dem tillbaka till hagen utan någon hjälp. På registreringsansökan står det nu att Eivor ska heta Cupcake.
 
Väl hemma blev det sen middag med mamma som gäst. Tur att jag har en sambo som ställer upp och fixar mat, annars hade vi väl fått svälta.
 
Onsdag har jag haft träning såväl på för- som eftermiddag. Klantade till det och missade min klipptid, men hade sån himla tur att frissan ringde så jag kunde störta dit.
 
I morgon bär det av till Sollefteå med alla pärmar för Mittsvenska i bagaget ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE