Gårdagens inlägg! OS-tankar

Visst är det kul med teknik? Detta är gårdagens inlägg som datorprogrammet påstår skall läggas in den 11/8 och den vägrar ändra på det! Slutade med att jag fick kopiera hela inlägget. Förmodligen lägger den väl in samma den 11:e också...
 
OS-Tankar:
Faschineras av damerna i kraftgrenarna. De är stora som hus och ser ut som karlar -och så har de små rosa barndekorationer i form av fjärilar och annat i håret. Ytterligheter....
 
  Hårdekoration för en kraftkvinna?
 
100 m, ja kära nån så de kutar! Man väntar en hel kväll på finalen och så är den över på under 10 sek. Det var tur man inte behövde nysa, för då hade man missat alltihop! Tänker på en filmtitel när jag ser startfältet: "White men can´t jump" Inte springa fort nog heller, tydligen. Hoppa kunde han ju, vår svenske längdhoppsdeltagare i alla fall. En cm från medalj...attans!
 
Guld för Sverige i nån typ av segling -starboat? eller vad det nu hette rent korrekt på fackspråk... Inget som jag har följt som ni märker, men kul! Ett guld är alltid ett guld! Och sedan ett brons i en annan klass (Jag ber om ursäkt men jag har noll koll på vilket som är vad) Men hurra och grattis till de duktiga!
 
Det finns en variant på cykeltävling som är mycket märklig: först cyklar de så sakta de bara kan och bevakar varandra för att sedan sätta full sprutt och trampa allt vad pedalerna håller. Varför inte korta sträckan och göra som 100-meterslöparna? Full gas från start till mål! Och så brottningen... och för övrigt alla domarsporter. Inte alltid helt lätt att förstå. Man lär sig reglerna, men så plötsligt är det en sån där "bedömnings-situation" och det blir svårt att hänga med.
 
Hoppas att alla hoppryttarna kan leverera på max i individuella finalen. Tyvärr blev ju inte lagtävlingen helt lyckosam.
 
Jag längtar till torsdag! Dressyr!!! I morgon blir det inget OS-tittande, men jag håller tummarna för dressyrryttarna. Först skoning, sedan besök hos hästtandläkaren och sist men inte minst lite träning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE