Goda vänner

Har tillbringat en hel tid de senaste veckorna med att åka runt och provrida hästar med en elev. Det är inte helt lätt att hitta det man söker, och sedan kan man ibland ha otur med veterinärbesiktningar som inte går so man hoppats, eller att hästen säljs till någon annan. Man träffar mycket folk, de flesta trevliga men även sådana som beter sig lite märkligt. Som säljaren som hörde av sig kvällen innan långresan för provridning och sa att hästen var såld -och en kort tid senare sätter man in hästen på annons på nätet? Varför inte ringa och berätta att den finns kvar?
 
Idag har jag haft både träning och programridning och ridit ett pass på  en elevhäst.
Funderade på vad jag skulle roa mig med, ensam hemma som man är medan Kenneth är och fiskar, men kom hem från hästhagen och konstaterade att jag ska göra absolut ingenting! Blev tvärtrött!
 
 
Lilla Eivor har hittat en god vän i Conny. Han verkar ha ett outtröttligt tålamod med att hon hänger honom i hasorna, busar och klänger. Snällbrorsan!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE