Hög på träning!

Efter en hel vecka med dip i bloggningen känner jag att frågorna börjar komma från er, min trogna läsarskara, så nu ska jag komma igen.
 
Förra veckan avslutades med ett ledsamt besked att en av mina omtyckta tränare gått bort. Sorgligt. Hon kommer att lämna ett stort tomrum efter sig hos många. Alla mina varmaste tankar går till familjen.
 
 
 
Jag har haft fullt upp hela veckan med både bokföringsjobb och träningar. Såväl måndag, onsdag, torsdag och fredag har jag haft träningar, både på HRK och i Helgum. Otroligt kul! Jag blir nästan som hög på det :-)
 
På tisdagen var det dags för återbesök på seminstationen för Cloé. Hon hade inte tagit sig förra gången, då hon gick ur så snabbt så nu fick hon stanna kvar för nytt försök. Denna gång hann hon få två doser innan jag hämtade hem henne idag, fredag. Nu håller vi tummarna igen!
Fia var snäll och åkte med och hjälpte mig på tisdagen, men på fredagen var det svårare att få loss någon så jag bestämde mig för att åka själv. Det gick alldeles strålande. Cloé är ju alltid snäll att ha med sig och lilla Eivor promenerade in i transporten som värsta rutinerade tävlingshästen. Lika bra gick det att lasta ur. Behöver jag säga att det är toppen med ett sånt sto som lär de små hur saker och ting förhåller sig!
 
Jag har också fått rida ett par gånger under veckan, med lite blandade resultat. Det händer ibland att hästarna har lite egna åsikter när jag vill att de tar i lite till, men det är väl bara som det ska vara. Med lite tid brukar vi komma överens (om att det ska va på mitt sätt ;-) )
 
 
Till helgen är det dressyrtävlingar i Ö-vik som gäller. Den här gången som domare och överdomare. Det ska bli kul!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE