Konsertfest!

Igår, fredag tog jag en ledig dag från jobb och tittade på OS-dressyren. Började med att kolla in det jag missade av första dagens dressyr och bänkade mig sedan framför Svt Play och såg bla Tinne och Patrik. Så många duktiga ryttare och hästar! Synd att det inte gick särskilt strålande för våra svenska ekipage. Men så kan det vara. Alla som är på plats vill ju så mycket, ibland bär det och ibland inte. Lite måste jag ändå undra över valet av orutinerade Santana i ett lag? Visserligen är han fin, men alla vi som rider vet hur stor skillnad det är på att ha en rutinerad häst på banan jämfört med en grön en...
 
På kvällen blev jag bjuden på konsert i Sundsvall. Kvällen började med lite mat och sedan Magnus Uggla, Kent och Bryan Adams.
 
Uggla var bra, men tyvärr var det ganska lite folk. Läste sedan på nätet att det tydligen tagit jättelång tid att ta sig in. Osis! Vi kom i rättan tid och promenerade in direkt. Kanske borde folk vara på plats lite tidigare??? ;)
 
Kent är inte riktigt mitt musikval. Tycker att de började svagt, bara en evig, enformig skrällande ljudmatta. Men de tog sig och spelade bättre ju längre konserten led. Kändes som om de verkligen kämpade för att kompensera för regnet som fullkomligen vräkte ner. Vi hade den stora turen att ha sittplatser under tak, vilket jag var mycket tacksam för.  
 
 
Lagom till Bryan Adams klev på hade det slutat regna. Tyvärr var det lite lång väntan mellan Kent och Adams så det blev en aning segt, trots Jägern till kaffet ;) Adams var bra men inte fantastisk ( tror att konserterna med Bruce har sabbat alla chanser för andra artister att vara det... ) och jag upplever att det var rätt mycket folk. Har inte sett några publiksiffror.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE