Moms och mums!

Fy, så besvärligt det är när tekniken krånglar :( Jag har tidigare konstaterat att det inte fungerar att uppdatera bloggen från mobilappen. Nu krånglar också internet till och från här hemma. Suck! Man har gjort sig ganska van vid att kunna använda tekniken hela tiden...
 
Gårdagens inlägg gick i alla fall om intet, men hurra! Idag  verkar det flyta på :)
 
Onsdagen började jag på bästa sätt med en rolig lektion för en av mina duktiga elever. Siktet är inställt på debut i MsvB, så jag hoppas vi får se det under hösten. Rörelserna sitter mer än godkänt för en debut.
 
Sedan var det ekonomijobb för hela slanten, snart dags för momsinbetalningar så det är lite att göra. Roligt!
 
Cloé och Eivor flyttade till nytt bete. Cloé hade nog ätit hela dagen så för en gångs skull ville hon inte äta upp allt kraftfoder jag bjöd henne. Eivor var så trött så trött. Hon la sig ner och sov och jag har då aldrig hört en häst snarka så högt :D
 
 
Jag har fått massor av förslag på namn till henne men har fortfarande svårt att besluta mig. Bland favoriterna finns:
Candela (grundenhet för ljusstyrka, lite fyndigt då pappa heter Ampére)
Cupcake
Canasta
Cinnamon
Cést la Vie
CutiePie
Det är snart dags för registrering, så då kan jag inte vela längre... ;)
Hon blir mörkare för varje dag, snart lika som storebror Conny, fast just nu ser hon lite rolig ut, med ljusbrun nosbläs.
 
 
 
 
Idag, torsdag har jag också haft träning på förmiddagen. Sedan ridit en fin lånehäst som jag förhoppningsvis får trimma vidare på lite till under sommaren. Roligt, stimulerande och nyttigt att sitta på nåt nytt. Att den dessutom kan en del gör ju inte saken sämre. Idag lekte vi bla med lite byten.
 
I morgon ska vi gå på Bryan Adams mfl i Sundsvall, hoppas och tror att det blir toppen! På lördag beger jag mig söderut igen med min hästletande elev. Nu får det väl vara dags att det bär hela vägen...?
 
Köpte jordnötssmör som skulle vara i en maträtt jag skall göra, och oops! det hamnade lite på mackan. Mums!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag håller på Candela! :) Tycker det var både fyndigt och fint!

SV: Jo vi har inte haft så tur. Hovarna är ganska torra och har spruckit lite så det har varit lite svårt att sömma. Men nu har en mer rutinerad hovis fixat bakhovarna så de sitter i alla fall fast :) Förra skoningen blev med en under utbildning för alla rutinerade hade semester:/ Vet inte om det är så att hon kanske verkade för lite på framhovarna, för han stryker (och slår på sig mellan kotan och hoven) i skritt så nu kör vi på boots. Tycker att det har blivit mer än när han kom.... men det kanske är vanligt att han rör sig ganska tätt med frambenen?

Svar: Jag har klarat mig bra utan boots, utom är vi höll på att lära oss piruetterna. Då var det tramp både lite här och lite där ;) En rutinerad hovslagare är guld värd. Testa att stryka på Tuff Stuff hovstärkare. Jag har använt det i perioder på flera hästar, både egna och ridskolans och tycker att det fungerar bra.

Mvh
Ingrid
ingridnystrom.blogg.se

2012-08-03 @ 07:11:12
URL: http://dressyranna.blogg.se
Postat av: Lizette Padellaro

Ååååhhhh va fin hon är!!! Å vilken fin färg hon verkar få! :D

Svar: Tack! Ja, hon är en liten pärla!
ingridnystrom.blogg.se

2012-08-04 @ 15:51:46
URL: http://www.cgswhataman.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE