Ö-vikshelg

Är hemma en kort sväng och hinner nog lagom packa upp innan det är dags att ge sig iväg till nästa uppdrag.
 
Jag har tillbringat lördag och söndag på ryttarklubben i Ö-vik. Åkte dit tidigt lördag morgon och började med att döma en klass, hade sedan överdomaruppdrag under dagen för att ta över med domeri igen dagens sista klass. Det var mycket starter under helgen och fullt ös. Både ponny och hästklasser på schemat.
På lördagkvällen blev jag bjuden på god mat och dryck hos Annica innan vi korsögda av trötthet ramlade i säng.
 
På söndagmorgonen fick jag faktiskt lite sovmorgon. Till dagens andra klass var jag på plats och höll i överdomaruppdrag igen. Avslutade med att döma dagens och helgens sista ponnyklass tillsammans med två Ö-viksdomare.
 
Det är roligt att döma tre domare tillsammans, så att få göra det i flera klasser såhär en helg tycker jag är toppen. Extra bonus att det var två helt olika domarkonstellationer.
 
Flera av mina elever var i hetluften under helgen och det blev en hel del rosetter.
Grattis till placeringar:
Johanna Berglund/ Kandahar seger i LB:2
Ellen Ågren/ Daisy seger i LC:2
Katarina Rudholm /Noah tvåa i LC:1
min tidigare lärling Emelie Tjernström /Afrodite (ridskoleponny från HRK) seger i LC:2
Hanna Hartelius/Miagi placering i två av fyra starter, LA:3 och LA:4 och gjorde dessutom fina poäng i MsvC med kval.
 
       
 
För fullständiga resultat följ länken nedan
http://online.equipe.com/sv/class_sections/55702/results
 
Efter avslutade tävlingar söndag kväll brassade jag iväg ut i "skogen" (konstaterade snabbt att det inte fanns täckning nog för telefonmötet jag skulle logga in på ...) i Rö för att på ansluta till övriga deltagare i Mittnätverket.
Måndagen tillbringades i detta trevliga sällskap och nu är jag som sagt bara hemma en kortis. Har hunnit packa upp, sortera in tvätten och ska nu dra iväg på RödaKors-möte. Man får inte ligga på latsidan ;)
 
Ha det!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE