OS-feber!

Undrar om det finns någon i ridsport-Sverige som inte drabbats av OS-febern?
 
Det började ju på bästa sätt med RGB som fanbärare. T.o.m jag såg invigningen och vet från säkra källor att många av mina ryttarbekanta som inte brukar göra det, satt uppe i år för att titta. 
Igår och idag har det verkligen fortsatt med stor spänning i fälttävlan. Fina insatser av hela laget, det är ju inte fy skam att komma fyra, även om vi sååå gärna hade sett att de ridit hem bronspengen. Och sedan: Otroligt, fantastiskt, härligt! Jättebra jobbat av Sara och Wega som till sist tog hem silvermedaljen! Grattis och Hurra!!
 
 
Dessutom har vi ju fått se nästan hela festen på TV!!! Wow! Mer ridsport åt folket!
 
Nu ska man väl inte gapa efter mycket... men om det finns en sportgud så snälla, snälla, snälla -se till att det blir en hopp- och en dressyrmedalj också.
 
Jag har också fått rida idag, så nu överlever jag nog ända till torsdag när jag får låna fina Putte igen :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE