Pimp my crash helmet?

I våras snyggade jag upp min frack genom det enkla greppet att byta knappar. (Köpte även en jättesnygg bård som jag ev. ska sätta på såsmåningom.) Nu att kommer jag ju tyvärr inte att använda fracken på ett tag eftersom hästen på den nivån är såld, men den är ju snygg i garderoben ;)
 
 Före    Efter
 
Jag tycker det finns så mycket snygga hjälmar på marknaden numera, men där liksom i frackfrågan är jag lite för snål att köpa en ny "bara för att". Jag har en som inte har alltför många år på nacken, men är lite mer alldaglig. Letar nu efter lite strass eller bling att pimpa den med. Tävlingsjälmen ska ju, till skillnad från fracken, hänga med de närmaste åren. Nån som har blingat och känner till bra produkter som inte faller av  när vi skumpar lite :) ?
 
Hjälmen idag. Lite tråkig eller hur?
 
Kul förresten att se att man kan vinna ett OS i hjälm!
 
Nu ska jag ut och rida en sväng. Hurra för lånehästar!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: hanna

pimpade min hjälm med billiga strassstenar från biltema, dom satt super!! :)

Svar: Tack, så bra! Man är ju lite orolig att de skall trilla av. Det blir inte så snyggt då ;)
ingridnystrom.blogg.se

2012-08-11 @ 20:00:05
Postat av: Anna

Vilken skillnad på fracken! Verkligen jättefint blev det! :)

Svar: Tack!
ingridnystrom.blogg.se

2012-08-11 @ 22:18:29
URL: http://dressyranna.blogg.se
Postat av: evelina sundling

På panduro finns det jätte fina swarovskistenar (och såklart annat strass) som jag använder mig på mina ridhandskar och dylikt. De fäster superbra! Det finns även ett speciellt lim man man använda sig av om man vill vara helt säker på att de ska sitta kvar. :)

Svar: Tack för tipset!
ingridnystrom.blogg.se

2012-08-23 @ 15:53:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE