Se upp för älg!

Började dagen med bokföringsuppdrag. Var så inne i jobbet att jag missade tiden jag skulle åka för att hinna se dressyren, så de första ryttarnas ritter fick jag höra på radion. Kom fram lagom till att Patrik ridit klart, typiskt. Men det var ju inte hans livs ritt jag missade (tyvärr). Vi som önskat att det skulle gå bra för de Svenske fick nöja oss med att Tinne ju gjorde vad som kunde göras, även om det ännu inte räcker. Den stora OS-behållningen har varit Valegro med sin duktiga ryttarinna. Så mjukt!
Fast jag var inte övertygad om att de skulle slå Adelinde i finalen.
 
Det är mycket älg ute och rör sig just nu. Igår såg vi två stycken efter vägen och idag sprang det en innanför viltstängslet i höjd med Bölesjön. Hade även en bekant som hade närkontakt med skogens konung igår kväll. Jag hoppas att ni alla kör försiktigt så ni inte råkar ut för något!
 
I kväll har jag haft träningar. Jag har så många ambitiösa elever. Jätteroligt!
 
Tog en lite rolig bild idag. Båda pytsarna representerar en dagsranson kraftfoder för ett svenskt halvblod ;) Den vänstra är Don Silvios och den högra tillhör Cloé.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE