Än slank man hit, och än slank man dit, men ännu inte ner i diket

Började dagen med lite bokföringsarbete för egna firman. Det händer ju inte så mycket nu när det bara är helger hela tiden... men lite grann finns det att göra i alla fall :) 
 
På eftermiddagen åkte jag och grattade Jennie som fyller 18 år. Stora damen! Undrar vart åren tar vägen...? Det var spännande värre att ta sig till stan. Tövädret hade gjort att det bitvis var glansis och bitvis flera decimeter djup snösörja. Jag satsade lite ur kurvan för att komma uppför backen där jag vet att det kan vara besvärligt. Noterade bara att vid huset innan korsningen och i korsningen stod det några bilar. "Gubbarna" som snackar lite med varandra på byn tänkte jag bara -tills jag kom till halva backen och såg en av karlarna skottandes i dikesrenen. Då insåg jag att de stod nedanför backen för att de inte kom upp! Det var bara att gasa vidare och hoppas på det bästa! Lite slirigt var det allt, men uppför backen kom jag. Tydligen var det en snackis på byn sedan, att jag kom upp med gamla Volvon :D Kenneth visste nämligen om det redan när jag kom hem på kvällen och skulle tala om hur halkigt det varit.
 
På kvällen var jag en sväng till stallet och sedan till ridhuset och tittade på när Mia red Silver. Vägen förbi ridskolan var nog den som sandbilen glömde... kära nån vad isigt det var!
 
Det sista jag gjorde innan jag åkte från stan var att handla inför morgondagen. Två timmar tog det, voj voj! Jag fick planera om flera gånger för att ingredienser som jag skulle ha inte fanns, trots att jag var både på Coop och ICA. Det var så urplockat, särskilt bland grönsakerna och frukterna. Inte bara jag som ska laga mat i helgen tydligen ;) Jag ville heller inte handla för många dagar i förväg för att det är lite svårt att få plats att förvara allt hemma så det håller sig fräscht.
 
Melon -värd sin vikt i guld.
Svår att få tag på idag och helgens dyraste ingrediens näst oxfilén...
 
Nu i kväll har jag gjort sånt som behöver förberedas: Italiensk potatiskaka med bacon, toscaflarn och chokladkräm. 
 
Ja ja, för er som är kinkiga -flarnen kommer ändå inte att synas under resten
av desserten så de FÅR vara fula och osymmetriska ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE