Blindstyre

Lite träningsvärk i skuldror och rygg har jag idag. Var på Friskis & Svettis igår, för första gången på vääldigt länge. Mia gjorde sin diplomering för att bli ledare "på riktigt" Jag tycker hon skötte sig galant! Roligt och svettigt var det.
 
I morse blev det ett tidigt ridpass. Jag missade att titta på termometern innan jag åkte hemifrån och konstaterade på väg till ridhuset att det var kallt...hade varit läge för thermobyxor och varmare vantar. Nu blir det två dagars vila för Conny, eftersom jag har fullt upp med annat.
 
Efter ridningen blev det en dusch på ridskolan innan jag brassade iväg till Föreningsarkivet där jag mötte upp med ytterligare två från Röda Korset. Idag var det dags att gräva fram lite fakta om Säbråkretsen inför nästa års hundraårsjubileum. Mitt i alltihop ringer de från butik Kupan att de har problem med kortläsaren, så de andra fick rycka ut på det ärendet och jag blev ensam kvar. Tyvärr hann jag inte klart, så det kommer att behövas ett besök till.
 
Försökte få tag på Kenneth för att kolla om vi skulle gå och äta lunch någonstans, men fick inte svar så jag åkte till IKEA och åt innan jag for till Timrå för jobb resten av dagen (skulle ändå handla lite förvaringsgrejor) På eftermiddagen hörde Kenneth av sig och sa att jag passerat honom utanför Restaurang Portalen och han hade vinkat och viftat. Skrutt också! Jag ser verkligen ingenting vid sidan av vägen när jag kör!
 
Kom hem samtidigt som Kenneth och hade handlat för att göra spaghetti och köttfärssås, och vad hade K handlat tror ni? Haha, vi kan äta pasta hela veckan :-)
 
Nemo i en av favoritpositionerna.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE