Busväder

Idag har det varit snö och busväder mest hela dagen.
 
Fick börja med att skotta mig ut från gården. Tanken var att åka och titta på Mia och Silver i ridhuset vid 6.45, men av det blev intet... Jag pulsade i alla fall iväg till ridhuset med Conny på förmiddagen. Var svettig redan innan jag började rida, täckbyxor och allt som jag hade på mig gjorde sitt till. Conny skötte sig jättebra trots att han vilat nästan två veckor. En tvärvändning och lite skutt vid första anblicken av frostfläck på sargdörren och ett litet bensprattel i galoppen på linan.
Tog inte på täckbyxorna på vägen hem, men blev varm nog ändå ;) Det var fortfarande inte plogat någonstans.
 
Funderade på om jag skulle åka till Timrå och jobba på eftermiddagen eller om jag skulle jobba hemma och spara åkandet till fredagen i hopp om bättre väder, men beslutade mig för att åka. Lite dåligt före var det men allt gick bra tills jag kom till järnvägsövergången ett par hundra meter från jobbet. Där satt tåget fast! Eftersom det inte finns någon alternativ väg var det bara att vänta. Nästan 50 minuter senare än planerat kom jag till jobbet, så det blev en relativt sen kväll.
 
Tågstopp
 
Det ska tydligen bli skräpväder i morgon med, så då planerar jag jobb hemifrån.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE