Men se det snöar

Det bara snöar och snöar. Börjar bli lite less på att skotta.
 
Steg upp tidigt för att släppa ut hästarna och hinna rida Conny medan ridhuset var ledigt innan kl 8. Jag fick skotta ut bilen och pulsade sedan bort till ridhuset. Var alldeles svettig redan innan jag ridit. Conny skötte sig bra idag trots att sällskapet i manegen sprattlade lite. Lite spänd blev han först, men jag fick sedan ett väldigt trevligt tryck på väg framåt. Pulsade tillbaka till stallet och mockade och gjorde klart allt, sedan åkte jag hem och ... skottade...
 
Bild på "SockerConny" från i höstas. Måste knäppa nån nyare, han har lagt på sig lite nu ser jag.
 
BLÄ! Var helt mör i kroppen när plogvallen var bortskottad. Gick in och tog en kopp te och en skinkmacka och kände nog att jag helst velat ligga kvar resten av dagen, men här går det inte att ligga på latsidan när man tagit på sig uppgifter. For tillbaka till stallet och pulsade till ridskolan igen och red Upan i lunchuppehållet i manegen. Det var fler som hade den tanken idag, haha. Jag var evigt tacksam att jag valde att ta Conny på morgonen och fick rida den gamla och rutinerade nu i röran och trängseln. När vi skulle gå hem var det plogat, hallelujah!
 
Nu tror jag att jag ska dö i soffan en stund innan det är dags att laga middag.
 
Hoppas på rimliga mångder snö i natt, jag ska till Dannero och ha träning i morgon och det är inte så kul för de som ska köra häst i detta väder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE