Ramla över kanten

Det blev en väldigt kort arbetsvecka. Eftersom nästan alla som kan verkar vara lediga så samlas det inte så mycket arbete åt oss andra heller... På torsdagen gjorde jag mest lite småärenden och så var jag på stan och fikade med Jennie. Det var mysigt, alldeles för länge sedan sist. Ibland undrar jag varför det ska vara så trögt att ta sig för att göra såna små, men väl så viktiga saker, i vardagen? Allt rullar så lätt bara på och så går tiden.
 
Igår började jag dagen på bästa sätt, i manegen, först med morgonpigga Mia som red redan kl 7 och sedan Fia. Resten av dagen var jag ute på ekonomijobb. Jag känner redan att jag blir lite otålig på allt som måste väntas in innan året kan göras klart.
 
 
Finansstupet har vi hört mycket om de senaste dagarna. Dramatiskt namn, och det är väl det som är meningen, men hur många vet vad man talar om -egentligen? Man får lätt en syn för sitt inre ungefär som förr i tiden när man trodde att man om man seglade till världens ände skulle ramla ner från jorden över stupet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE