Ridsjuk...

Ingen ridning idag heller :(
Några dagar innan globentävlingarna fick Conny ett sår på kotan höger fram. Han var rejält varm och svullen så jag ställde av honom på vila. Planen var ju ändå att han skulle vila över Globenhelgen, så nu blev det bara några extra dagar. Nu ser den skadan fin ut, men istället har han fått sig en känga på höger framknä. BLÄ! Han är inte halt, men jag vill inte utmana ödet,så fortsatt vila är det som gäller. Håller tummarna att det ser skapligt ut i morgon för nu börjar både han och jag få "myror i brallan". 
 
Dagen har jag istället ägnat åt bokföringsjobb för Mittsvenska.
Hjälpredan Nemo och jag hade lite delade meningar om hur jobbet skulle göras, eller kanske tom OM det skulle göras?
 
Eftermiddagens paus bestod av inspiration från gårdagens träff med Mittnätverket: Glögg-te från Gårdsbutiken och en artikel om vår hovslagare, Olle.
 
 
Kors i taket, jag har bytt bil! Min kära, 24 åriga 740 är såld och utbytt mot en annan vit Volvo med några år mindre på nacken. Hoppas den ska sköta sig lika bra :)
 
Högg lite ved och det kändes så härligt ute så jag gick en rask promenad runt byn. Kändes inte att det var -15, och vågorna kluckade fortfarande mot stranden på några ställen.
 
Nu har i alla fall klockan passerat 21 och Mittsvenskas papper är klara för denna gång. Mot kvällsfikat!
 
Ha det bra go vänner!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE