Skotta bakochfram

Så, då är julen snart över för den här gången. Det blev bara ett kort inlägg på julafton eftersom det är lite krångligare att göra inläggen från min telefon. Dessutom vägrar den att lägga ut några bilder :(
 

Julgran i Ullånger
 
Vi åkte i alla fall till svärföräldrarna i Ullånger och började dagen med sedvanligt födelsedagsfirande av Margareta som fyller på just julafton, 65 i år. Kenneths syster och hennes familj var som vanligt också på plats under helgen. Vi har bjudits på en massa god julmat och fika. Barnen får julklappar, men vi vuxna har lagt ner den biten. I år köpte vi istället 4 trisslotter var och la dem i en hög och spelade om dem, på det sättet att den som vann omgången fick välja lott. På totalt 24 lotter var det bara 240 kr i vinst, på 4 olika lotter, min taktik att låta bli lottköpande i vanliga fall, är nog den mest "vinnande" ;) I alla fall så hade jag tur och fick tre av de fyra vinstlotterna så jag får precis pengarna tillbaka -om nu det kan räknas som nån vinst... T.o.m sämre utdelning än på dressyrtävlingar...
 
I går kväll när vi kom hem fick vi börja med att skotta. Det hade snöat en hel del. Sedan tog jag och Kenneth med en vinflaska och en ask choklad upp på övervåningen och kröp ner i ett skumbad. Härligt!
  
Årets härliga och användbara julklappar: mössa, torgvantar och ulltröja.
 
I förmiddags fick vi förstås börja med att skotta igen. Det hade kommit nästan lika mycket snö igen! Undrar när det ska sluta, är trött på allt skottande. För första gången känner jag faktiskt av det i ryggen. Inte på det där sättet att man är mör i musklerna, utan att det faktiskt gör ont. Jag försöker ändå slänga åt båda hållen så att jag inte ska skotta så ensidigt med kroppen. Idag försökte jag dessutom hålla skoveln åt tvärtom håll, testa att skotta "bakochfram" får ni se! Lika svårt som att skära en snygg limpskiva med "fel" hand.
 
Nu återstår bara att önska er en god fortsättning av det lilla som återstår av julhelgen. Jag ska undvika alla reor, även på ridsportbutiken, och åka till stallet och titta på Mia när hon rider. Conny har nu fått sin vintervila. Jag kommer att få myror i brallan att inte få rida!
 
         
Njuter av det sista julmyset!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE