Stockholm Horse Show

Ja fem dagar gick snabbt som bara den! Jag har haft fem jättetrevliga dagar med ett härligt gäng!
Jag blev upphämtad av "Stallpelletsgänget" vid halvniotiden på onsdagsförmiddagen och så bar det av mot Midlanda. Jag som är flygrädd var lite spänd och extra nervös eftersom det var många år sedan jag flög senast. Flygresan gick dock bra, det enda som var lite skakigt och otrevligt var inflygningen mot Arlanda.
 
 
Inget vinterväder precis vid ankomsten till Arlanda.
 
Vi checkade in på hotellet vid Globen och gick över till Globen shopping och åt lunch. Jag åt en god gulaschsoppa med bra sting. Sedan hade jag och Mia några ärenden att utföra, så vi tog tunnelbanan till centralen. Jag hade ett häfte med förköpta biljetter av okänt datum i väskan och tänkte att jag skulle prova om jag fick åka på dem. Tjejen i luckan hade förstås aldrig sett dem, men eftersom det inte stod något sista datum för användande på dem så fick jag åka :)
 
 
Uppdraget för eftermiddagen var att skaffa korgar och plastbyttor till vår utställningsmonter. Efter att ha knatat runt en del blev det först två söta röda korgar att förvara stallpelletsprover i och sedan, inte helt oväntat om man känner oss, en god fika på stan.
 
På torsdagen byggde vi monter
 
 
 
 
 
Fredag, lördag och söndag var det full fart på mässan. Jätteroligt med mycket folk i montern. Jag längtar redan till nästa mässa!
På fredagen hann både jag och Mia se Patrik Kittels clinic men sedan fick vi sära på oss så jag såg en del av dressyren på lördagen men hann inte se något av söndagens program. Jag är däremot lite förvånad över att arrangemanget, som ju borde vara en mycket rutinerad mässarrangör efter alla dessa år, lämnade en del i övrigt att önska när det gällde service till utställare och annat runt själva mässan.
 
 
 
 Men efter tre såna här dagar  är man faktiskt lite trött ;)
 
Själv har jag inte shoppat en endaste pryl :D
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE