Takskottning

Förmiddagen ägnade jag och Kenneth åt takskottning. Eftersom det skall bli blidväder och eventuellt snöa ännu mer så kändes det aktuellt att få snön av garagetaket.
 
På eftermiddagen åkte jag till stallet och gick med Upan till ridhuset tillsammans med Mia och Silver. På vägen dit blev Silver skrämd av en stor bit silageplast som hängde i telefonledningen utanför ridskolan. Han hoppade iväg och trampade sig rejält blodig på ena bakbenet. Som tur var tog benskyddet den värsta smällen och gick sönder alldeles. Onödig skada, i synnerhet som Mia redan tidigare sagt till att de borde ta bort plasten innan någon gjorde sig illa.
 
Upan kändes riktigt mjuk och fin. Inte alls trött i kroppen sedan gårdagens pass, så jag red först piruettarbete och klämde sedan på lite extra i traven. Kul att få rida lite ordentligt emellanåt. Silver såg också riktigt fin ut, de börjar få kläm på arbetspiruetterna nu. När tävlingssäsongen börjar borde det vara en tydlig skillnad på  piruetterna.
 
 
 
Conny fick bara en rykt, lite foder och ett täckesbyte och sedan gå ut igen. Han verkar nästan förvånad över att det inte blir något jobb. Jag tror dock att vilan kom lämpligt för det verkar som om han växer igen, rumpan har skjutit i höjden och han vilar mycket liggande.
 
 
På väg hem hörde jag nyheten att ridtältet på Sundsvalls Fältrittklubb rasat under snömassorna. Huga! Vilken mardröm. Hoppas det gick väl för alla inblandade och att de inte får alltför stort avbräck i verksamheten.
 
Det är ett år sedan fina Radon lämnade oss. Här är han och Mia på tävlingar på Hippo:
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Tur i oturen att benskyddet fanns på..

Svar: Ja verkligen. Brodden gled ganska bra på skyddet så det var bara en lång men ytlig reva på benet.
ingridnystrom.blogg.se

2012-12-30 @ 08:26:14
URL: http://xmyheart.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE