Vinterfnattkatt

De senaste dagarna har rullat på med jobb och ridning.
I onsdags hann jag också med att gå till frissan, så nu är jag skönt kortklippt till helgerna. Skulle behöva lite slingor också, få se om jag kan hålla mig till nästa gång eller om jag fixar det själv.
 
I går fick jag rida Silver. Det var ett tag sedan så det var extra kul, även om det var lite trångt i manegen. Har inte haft så mycket lektioner som vanligt med Mia heller eftersom hon nästan alltid rider innan jobbet, okristligt tidigt med andra ord.
 
Silver
 
I morse tog jag i alla fall på mig att släppa ut hästarna för att hinna rida innan kl.8. Jag hann precis snurra honom några varv i longerlinan innan vi fick sällskap i manegen. Idag kändes han inte trött utan bjöd på bra så jag slutade precis när jag kände att energin började sina, det går snabbt på de unga. Det är snart dags för vintervila för lillkillen.
 
Katten Nemo har fått vinterdamp! Han gillar inte snön och kylan utan ligger mest inne och sover och mellan tupplurarna lever han rövare som bara den! Hänger och klänger och far! Det blir ingen gran inne i år i alla fall. Jag tror inte katten passar i toppen ;)
 
  
 
Det är jättekul med paketinslagning. I synnerhet den delen när matte jagar katt, morrande nåt om att hon vill ha snöret...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE