Finbesök

Måndag kväll kom mamma och två av nin systers tre pojkar, äldst och yngst, på besök. Planen är att hinna med bla Technicus och Hemsö Fästning under veckan. Alltid lika uppskattat! Vi kan ju också hoppas på skapligt väder för lite uteaktiviteter. För att ha det lite lugnt i början av veckan gjorde jag rent hus på bokföringsjobben i fredags, då tar det några dagar innan det ramlar in tillräckligt mycket nytt att ta tag i.
 
Tisdag förmiddag började jag med att åka till ATG-kliniken med min elev för veterinärbesiktning. Tyvärr gick det inte riktigt på räls, så det blev ingen häst med hem denna gång. Nu börjar vi om i letandet så får vi se om vi hittar något annat eller vad som händer framöver med den fina häst hon redan bestämt sig för. Ibland går det ju inte riktigt som man hoppas utan att det behöver vara några allvarligare åkommor...
 
Jag har ojat mig över ridabstinens, men from torsdag har jag fått erbjudande om en riktigt fin häst som jag ska få låna lite. Ska bli jätteskoj! I helgen har jag dessutom hand om Upan. HURRA! Rida, rida, rida!!
 
 
Eivor börjar nu bli mörkbrun även på huvudet. Hon älskar att bli kliad och klappad, verkar som om hon aldrig kan få nog. Igår hade hon fått några små rivsår på bakbenen. Tacksamt nog var hon inte det minsta bekymrad över att jag hade på jodopax och sedan sprutade flugmedel över alltihop. Duktig liten tjej!
 
 
 Undrar just om man kan stoppa in mulen i den dära manicken? Nähä, inte det?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE