Vänta inte på chansen. Skapa den!

Jag har på kort tid hört två kommentarer som får mig att reagera:
 
1. Personen i fråga hade inte fått chansen att visa vad den gick för.
2. Personen i fråga hade inte givits tillfälle att blomma ut och utvecklas för att bli duktig och nå framgång.
 
Detta tycker jag är ett alltför enkelt sätt att inte själv ta ansvaret för uteblivna framgångar.
Jag skulle vilja vända på steken: sitt inte och vänta på att någon annan ska ge dig chansen eller möjligheten. Det kommer inte att hända! Jag tror att det gäller att söka upp möjligheterna, ta chanserna och skapa tillfällena. Att passivt hoppas på att de skall "ramla över en" är nog att tro att andra fått allt lite för enkelt. Det gäller att jobba för framgångarna.
 
Blod, svett och tårar!
Kom igen!
Vi kan!
 
 
Idag har det varit ytterligare en hästletarresa. Kan bara konstatera att det inte är helt lätt.
Efter allt flängande visar det sig att den häst som hittills är finast står i ...Härnösand!  LOL! I morgon ytterligare en provridning, och denna gång har jag faktiskt vissa förhoppningar och förväntningar. Jag börjar bli lite luttrad och brukar inte ha det ;)
    
 
Å, så många namnförslag jag fått till fölet :)
Favoritlistan har utökats med ytterligare ett par namn. Fortsätt gärna lämna förslag!
Hon blir allt mörkare för varje dag, ska bli spännande att se om hon blir som storebror i färgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE