Unghästar lär sig snabbt

Det är härligt att se hur fort hästar lär sig och hur de anpassar sig till villkoren.
Jag tillskottsfodrar Cloe varje dag i hagen. Från början var Conny och Rutger väldigt intresserade och ville också vara med. Mamma Cloe var dock duktig och markerade lugnt men tydligt att detta var HENNES käk. Pojkarna vet vad som gäller när morsan visar humör ;) För att inte de andra skulle komma alltför nära inpå brukar jag avdela en bit av hagen med ett "stängsel" av några hopknutna balsnören. Nu har de lärt sig hur det funkar. Cloe och Eivor kommer joggande medan de andra lugnt ligger kvar i morgonsolen.
Lite fränt att de lärt sig och accepterar att inte ens vara framfusiga och försöka.
 
Bråttom till käket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE