Foderstrupsförstoppning!

Igår var jag med om något riktigt obehagligt. Jag åkte som vanligt ut till Cloé och Eivor för en liten rykt- och klappstund. Hade med det vanliga, lite Krafft i en hink som Cloé får knapra på medan jag pysslar om dem. Igår måste hon dock haft för bråttom i hinken och fick en foderpropp i halsen. Riktigt obehagligt. Efter detta kommer jag aldrig att våga ge Krafft ouppblött igen, inte ens en liten mängd.

http://www.krafft.nu/kunskapsbank/krafft_abc/hasten/foderstrupen/foderstrupsforstoppning___ofta_livshotande/

Idag har jag varit tur och retur ATG-kliniken med Rutger. Denns gång dock bara ett rutinbesök för vaccination. Är mäkta imponerad av min underbara tvååring, jag både lastade och åkte ensam med honom. Han knatade bara rätt in, stod helt coolt medan jag fixade till mellanväggen och stängde. Lika snällt väntar han vid urlastning. Helt underbart med så trygga unghästar. Jättecred till Anna D som gör vardagsarbetet hemma på gården.

Ikväll har jag också hunnit vara med en elev och provridit häst. Alltid intressant. Hästen var snäll och välhanterad, men vi ska titta på fler.



Bjuder på katten Nemo i favoritposition i älsklingsfåtöljen.



Mössen skälver av skräck... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE