Fullt upp

Nu har jag varit dålig på att uppdatera några dagar. Har haft alldelens för mycket att stå i.

Det började i måndags då jag fick åka till kliniken med Rutger som var jättehalt. Konstaterades att han hade en hovböld. Tack och lov inget värre. Nu är han uppskuren och gipsad och har tråkigt i sjukhagen medan kompisarna är på betet, stackarn!



På tisdagen åkte jag Stockholm tur och retur meed en elev för provridning av häst. Hästen var trevlig, nu återstår att se om det blir nåt köp. Det är ju många bitar som skall falla på plats.

Onsdagen hade jag ett par lektioner på morgonen och sedan var det bokföringsjobb på schemat. På kvällen red jag Amo ett pass. Började med att rida rund form och satte sedan lite extra press i galopparbetet. Han tyckte att jag var lite besvärlig när jag ville ett snäpp till, så han la sig på en aning. Är väl bara att rida igenom och gilla läget...

Idag, torsdag har jag förutom stalltjänst i morse och ridning av två hästar passat på att uppvakta en student. "Min" härliga lärling i 2 1/2 år på ridskolan tar studenten nu, så det var festligt värre. Önskar att jag hade tagit en bild på den coola tårtan, med häst på och allt!

Hurra vad vi är bra! För vi har tagit studenten!

Har försökt att hinna rida de flesta dagarna, men ärligt talat så är det lite klent med inspirationen just nu, även om det är tävling till helgen. Funderade först på att stryka mig, men jag vet ju hur ridsugen jag kommer att bli när jag ser alla ekipage och jag ska ju dit och döma så...
I morgon börjar tävlingshelgen med att jag dömer en LA:4 på eftermiddagen. Det ska bli kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE