Hagbygge

Idag har vi byggt sommarhage. Mia, Fia och jag hade god hjälp av gårdens dotter, som var outtröttlig och riktigt duktig att ta bort småsly med sågen. Förstår att hon läängtar efter en egen ponny... Vi hann med hela övertråden. Nu återstår ordna lite handtag och en undertråd, den som fanns var värsta fågelboet sedan förra året och gick inte att reda ut.

 


Eftersom Amo bestämde sig för att trampa av en sko igår så blev det ingen filmning till alla de spekulanter som frågat efter detta, typiskt dålig tajming! Istället fick jag rida Upan ett pass i förmiddags. Inte någon dålig ersättare alls :) Fia satt på läktaren och såg sedan till att vi fick en lyxig fikapaus med kaffe och glass innan vi fortsatte med dagens arbete.

Jag har i alla fall intressenter på Amo. Ojojoj så jobbigt. Först sätter man ut hästarna på annons och sedan får man ångest när nån verkligen vill köpa. Knäppt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE