Host, host

Oj oj, nu har jag varit jättedålig på att uppdatera bloggen.

Jag har hunnit med att vara sjuk en vecka. Däremot är jag ju dålig på att sitta stilla, så jag har kravlat mig upp och gjort mina åtaganden och sen åkt hem och bäddat ner mig igen. Kanske inte var så smart att rida de träningar jag hade bokade för Ia på tisdagen och onsdagen... På onsdagen var jag halvdöd. Tur att Amo känts fin så jag inte behövde ta i. Torsdag -måndag blev det sedan vila för Amo så jag fick en chans att kurera mig. Dras fortfarande med en besvärlig hosta men känner mig för övrigt ganska pigg nu.

Förra lördagen åkte jag med Lollo och Whisky till Umeå på tävling. Samma tävling hade också hästklasser så Mia och Fia var även de på plats. Tyvärr blev det ingen placering för Lollo, även om det var väldigt nära i LA:1. Det fattades ett ynka poäng. I LA:P1 lyckades Whisky få tungan över bettet precis när han kom in på banan, så det störde i hela travprogrammet innan han i skritten lyckades få den rätt igen. Otur!

Mia hade ett kanonmeeting och vann bägge MsvB-klasserna med Silver. Finfina 73% på söndagen! Fia var tvåa i resultatlistan på söndagen, men då det var så få starter blev det bara en placerad.

Veckan som varit har jag haft ganska mycket jobb, både bokföringsuppdrag och hästuppdrag. Har tex varit en vända på ATG-kliniken igen med en elevhäst och på uppdrag med Mittsvenska Ridsportförbundet.

Idag ska jag vara ledig och bara göra ingenting, ända till ikväll då Mia, Fia och jag ska rida ett pass. I morgon åker jag med till Gnarp och coachar.


Bjuder på en bild på Amo Mak från tävlingarna i Härnösand för tre veckor sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE