Helg på SFRK

Helgen tillbringade jag på SFRK:s dressyrtävlingar.
Tävlingarna började redan på fredagen. För min del genom att jag dömde Lätt A:4. Jag tror att hästarna hade ovanligt mycket sprattel i benen denna dag. Flera presenterade en mängd blandade småhopp, framförallt i galopprogrammet.

Lördagen började 05,30 med utfodring och utsläpp av Upan och Silver innan jag lastade Amo för att ta mig till tävlingarna för att starta med att döma MsvB:2 redan kl 08.00. Jag tycker jag fick se många fina ritter i denna klass. Riktigt roligt att döma.
Red sedan Int 1 med Amo. Var riktigt besviken... lyckades inte tagga upp tillräckligt och hade flera tekniska missar. Fick följdaktligen riktigt skruttiga poäng :( Inte kul alls!
Desto roligare att döma dagens sista klass, en MsvB:4 där det återigen presterades en hel del fina ritter.
Dagens behållning: domeriet :)
Hann inte riktigt med att coacha mina elever Mia och Fia på framridningen idag, tyvärr, men hann i alla fall se deras ritter.

På söndagen valde jag att inte ta med Amo. Satsade istället på att finnas till hands på framridningen. Både Mia och Fia gjorde trevliga ritter och Mia fick tom med sig en tredjeprisrosett hem i hård konkurrens. Dömde sedan en rejält stor MsvC:1 klass som pågick hela eftermiddagen. Återigen många fina ritter och fina hästar!



Mia och Silver på prisutdelning i MsvB:5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE