Vaccineringsdags

Idag började jag dagen med lektion för Fia och Upan. Visar de upp sig såhär nästa helg så borde de få betalt. Det såg så lätt ut! I slutet av ridpasset började det regna, det blev riktigt kyligt så jag passade sedan på att värma mig lite i café spiltan och ta förmiddagsfika tillsammans med katten Tiger. Hon tycker det är så mysigt att vara med ett tag. Fick också en trevlig pratstund med en vän som dök upp.

När det var dags för min egen ridning hade det börjat spöregna, så planen programträning på utebanan fick bli "klämma in Georg-programmet i 20x40 ridhus" istället. Det gick det med :) Vi var ändå dyblöta när vi kom tillbaka till stallet. Konstaterade att min regnjacka inte håller tätt :( och den som jag hade som gjorde det har jag slarvat bort :( :(

På eftermiddagen for jag ut till Brunne för att invänta veterinären för vaccination. Cloe och Rutger fick årets dos. Tyra och Rutger hade show i hagen när jag kom, synd jag inte hade filmkameran! Ser Tyra ut sådär med sadel vill då inte jag sitta på ;) Snacka om vildbase! 


Rutger hoppas på nåt spännande...

Lite haglagning fick jag också hinna med. Hade dock behövt ett verktyg ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE