Värsta dressyrklubben

Idag har det varit ponnytävlingar på HRK. Jag tillbringade eftermiddagen med att äkna poäng i sekretariatet.
Tyvärr hinner man ju inte se särskilt mycket av ritterna då, men kunde bla glädjas åt att min elev Lovisa Hänström vann högsta klassen LAP:1 på ridskoleponnyn Touchwood Whisky. Flera andra av mina elever, både nuvarande och tidigare genom åren, tog placeringar: Jennifer Pettersson och Sweet Apollo placerade sig trea i LA, Hanna Hartelius och Dakirs Timber Jack tog en seger i LC och en fjärdeplats i LB, Ellen Lunneborg och Lady vann LC och Katarina Rudholm kom tvåa med Noah, Rebecca Lunneborg och Fly placerade sig trea och Maja Nylund fyra. Värsta dressyrklubben, och då är det ändå flera av ryttarna som "egentligen" tycker att de är hoppryttare...
Bra grundridning kan aldrig vara fel ;)
Grattis alla duktiga tjejer! Bra jobbat!

Nu har alla funktionärer en vilodag och till helgen drar det igång igen. Då är det dags för stora hästarna.
Lollo och Whisky idag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE