Besök "hemma"

Vi har varit hela helgen i Högbo, jag, Mia, Fia och förstås Upan och Silver. Åkte ner redan relativt tidigt på fredagen för att få köra i dagsljus. När vi kom fram installerade vi hästarna och satte oss att titta lite på kvällens klasser som var en MsvC och en MsvB:4. Ingen av tjejerna var anmälda till fedagens klasser, det hade de kanske varit om de, eller jag, insett att de låg på en egen propp och inte på samma som resten av helgens klasser...
 
Vy över stallet i Nyhem. Är sig ganska likt trots att det är 25 år sen...
 
Jag passade på att ta mig en sightseeingtur på anläggningen för att se vad som förändrats sedan sist. För det mesta är det ju något. Ännu finns inredningen kvar sedan stallet byggdes "på min tid" men nu sjunger det tydligen på sista versen. Jag fick höra att man inte längre fick använda spiltraden eftersom boxdörrarna på motsatt sida öppnas utåt i stallgången, så nu skulle snart inredningen byggas om.
 
 
 Kommer ihåg när detta var sprillans nytt! Såå fint man tyckte att det var!
 
Nostalgisk vandring i stallgången. Jag hade ett tag hästen Epson i första boxen i bakre, vänstra raden.
 
Jag hann också träffa några gamla bekanta som red när jag var aktiv på Högbo, men för varje gång blir det ju av naturliga skäl fler och fler man inte känner igen.
 
Vid middagsdags åkte vi till mina föräldrar där vi sedan inkvarterade oss för helgen. Det kändes ju lite extra lägligt att komma hem en sväng nu när det också var farsdagshelg.
 
Ingen av tjejerna hade nån fantastisk tävlingshelg utan en sån där tävling i raden av erfarenheter som man behöver skaffa sig. Upan däremot utmärkte sig i stallet på lördagen: när Mia gick ut med Silver för att rida fick Upan spel och betedde sig som om han aldrig varit hemifrån i hela sitt liv... De kallade på Fia i högtalaren och Upan var sjö blöt i svett och helt stollig i boxen. Slutade med att hon fick ta ut och gå med honom medan Mia red. Det tog lång stund innan han sen lugnade ner sig hyfsat i stallet. På söndagen förekom vi honom så Fia tog ut redan innan Mia skulle rida, då köpte han t.o.m att gå in i boxen igen sedan. Fåntratten!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE