Kattsällskap

Tog det lite lugnt i morse och satt inte till häst i ridhuset förrän 9.40. Trodde jag skulle få samsas med lite folk en sån bra tid, men var ensam på hela anläggningen, bara katten Lillan var inom synhåll.
När jag var klar i stallet tog jag med mig matlådan till ridskolan och värmde på den i cafeterian i väntan på att ha ett par ponnylektioner. I vanlig ordning fick jag kattsällskap. Mysigt!
 
 
Ponnytjejerna var duktiga idag med, och så har de så trevliga ponnyer att jobba med. Det går framåt hela tiden  :-)
 
Åkte sen tillbaka till Stall Specksta och tog ut Upan för ett ridpass. Han var riktigt "på" i traven idag, så jag passade på att leka lite med rörelser på nästa nivå. Jättekul att rida när han går på som tåget av sig själv. Jag kommer ihåg hur det var för ett par år sedan, då gick han inte ett steg utan att man fick vara på honom. Katten Lillan kom för tredje gången idag och följde med en lång bit på vägen hemåt...
 
Efter en tur till Brunne med matning och mockning hade hela dagen gått. Nu har vi ätit middag, blev söndagsstekken redan idag och skall iväg in på sena bion. Skyfall väntar!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE