Uppskattade plusgrader

Å, vad jag uppskattar att det är plusgrader! Det innebär att det fortfarande går att boka lektioner och rida på utebanan. Att vi sedan ofta är ensamma på plats så att det går att krypa in under tak är ju inte något minus.
 
Idag har jag haft träning på ridskolan på förmiddagen och sedan ridit Conny. Idag var han lite busig i värmningen på linan och sprattlade och tänkte sig att försöka dra iväg och byta varv. Tyvärr för Conny så var jag tillräckligt beredd för att parera. Ridningen sedan gick bra, han kändes framåt på ett sånt där positivt sätt. Lite trött och svettig blev han också, så nu är det vilodag i morgon.
 
Pratade med Mattias Jansson häromdagen och har bestämt att Conny inte ska dit nu utan jag rider vidare ett litet tag till. Han kommer att få vila i december och sedan åker han ner till Skåne en vända. Mia ska dit och träna med Silver i februari, så då har jag tänkt att hänga på. När jag nu har en så fin unghäst har jag bestämt mig för att satsa vad jag kan på honom så att han verkligen får chansen. Det är extra roligt att följa hans framsteg i och med att det är en egen uppfödning.
 
Söt som socker "SockerConny"
 
Sen står det ju inte på förrän det är dags för lillbrorsan Rutger att visa vad han går för. Planen för honom är förstås visning på treårstestet i vår.
 
Förresten så har Rutger och Eivor blivit "fotomodeller" De finns på Stallpellets reklambanners på nätet.
Här tex:
http://mwdressage.se/
 
och ni som besöker Globen Horseshow och mässan och tittar in i Stallpellets monter kommer att känna igen
några av hästarna som pryder väggarna där =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE