Niklas Erik Sigurd mår inte bra

Veckan har varit lite hektisk, ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen.
I onsdags började jag för andra dagen denna veckan med ett tidigt lektionspass i manegen, detta följdes av ytterligare tre stycken innan lunch. Härligt!
 
Skulle sedan ta bilen och åka vidare till Stall Specksta och Conny, men aj aj aj bilen ville inte gå! Det är tur att man har promenadavstånd mellan stallen ;) Jag knatade iväg och pysslade om Conny och tog honom med till ridskolan för en liten ridtur. Är imponerad över hur lite han bryr sig om saker som händer efter vägen. Då har jag ändå haft mycket snälla hästar även tidigare...
Conny på betet i juni.
 
Nästa anhalt var Stall Nilsson och en ridtur på Putte. Önskar ibland att man kunde hoppa över värmningen och börja trimma direkt...ibland är det träligt med "startsträckan".
Promenerade sedan tillbaka till ridskolan för ytterligare en lektion innan dagen var till ända.
Kenneth fick komma och hämta mig och NES365 fick stå kvar på parkeringen, död. Jag såg framför mig begravning av min kära 24-åring. Har inte alls lust att köpa ny bil, det är avdelning onödiga utgifter ;)
 
På torsdagen hade jag lite tur att alla mina uppdrag och åtaganden var i stan så jag fick ta mopeden in. Kallt var det. Täckbyxor på!
 
Anna kom in och red Conny en sväng. Det såg väldigt trevligt ut. Kul att få se sin egen häst. Han fick också prova att trava över en bom. Inga problem sa Conny och lyfte lite extra på fötterna.
 
Mötte upp med svärfar som kom för att ta sig en titt på bilen. Han låg under den resten av dagen, men lyckades lokalisera och lösa problemet innan kvällen. Hurra! Tacksam över att ha en sån snäll svärfar.
 
Red sedan Putte idag med innan det var dags att göra något mindre roligt...
 
...Tandläkaren. Usch och fy! Ogilla! Inte tandläkaren som sådan förstås, men situationen. Jag hade inga hål, men har ett problem med att emaljen eroderar och försvinner. Nu hade jag tre ställen som är som urgröpta. Det är skit att ha dålig kvalitet på tänderna! Nu vill de sätta på kronor istället för att laga med plast. När jag frågade om priset fick jag veta 8 600 kr...per krona! BLÄÄ!
Jag vill träna för pengarna, inte laga tänder.
 
Mopeden fick sedan ta mig till Wallgrens stall där jag hade två lektioner på deras bana. För en av eleverna blir det debut i MsvB på söndag. Jag tror det kommer att gå bra :)
Sen var det bara att moppa hem i mörkret och kylan så att Kenneth sedan kunde skjutsa in mig till stan igen för att hämta hem bilen.
 
På fredagen var det ridning av Silver på schemat för morgonen. Fortsatte med fokus på galopparbetet. Han kändes riktigt fin, efter att vi haft en mindre diskussion om hur mycket han skulle ta i. Han tyckte först att det var läge att höja rumpan och sprätta ut med ena benet istället för att ta i lite till under sig. Diskussionen var emellertid snabbt över, han är ju en snäll kille.
 
Resten av dagen ägnades åt bokföringsuppdrag. Dags för månadsavslut och idag var en sån där dag när allt flöt på fint.
 
Rutger och Eivor
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE