Blöt guldklimp

Började morgonen med att dra täcket över ögonen och hoppades att snöslasket skulle försvinna, men icke ... ;-) Bara att ta sig upp och dra sig mot stallet.
Även idag blev det lite nya "treåringstest". När vi dyblöta kom fram till ridhuset pågick det sopning av läktaren. De flesta hästar jag haft har reagerat på det i början. Conny var väldigt förståndig (jag kunde väl ana detta) tittade lite nyfiket och fortsatte med sitt. Just nu är jag väldigt glad att jag bestämde mig för att behålla den lilla guldklimpen :)
 
 
Tog en snabb dusch på ridskolan och upptäckte att jag glömt tröjan hemma. Lite väl kallt att gå i kortärmat, så det blev att sätta på sig fleecejackan jag haft i stallet. Tur att jag tog en ren på morgonen!
Var till Ulrika och blev nyfriserad och fin i håret och åkte sedan till Timrå och jobbade lite. Övervägde ett tag att stanna hemma och byta till vinterdäcken istället för att åka och jobba, men det är fortfarande ogjort. Hoppas på tö.
 
Nu passar jag på att äta kvällsmat av den typ som Kenneth inte gillar. Palt. Man gör som man vill när man är ensam hemma...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE