Conny flyttar till stan

Måndagen ägnades helt åt "hästerier"
Jag började med att åka med Cloé och Eivor till seminstationen för dräktighetskontroll. Tyvärr såg det inte bra ut. Veterinären tyckte att hon kändes dräktig när hon kände på henne, men på ultraljudet såg det inte ut som det skall/brukar. Inget levande foster kunde ses bara nåt odefinierbart grått. Så tyvärr är det nog så att hon har varit befruktad men att det hänt något.
Skiiit!
 
Sedan hämtade jag Conny på lösdriften, lastade och körde in honom till hans nya boende i  "stan". Han fann sig snällt att stå inne i stallet ensam, så han fick en ordentlig rykt innan jag åkte hem för en bit mat (klockantre-lunch).
Hade sedan en lektion på ridbanan vid klubben innan jag åkte tillbaka bort till stallet för att släppa ut Conny tillsammans med hagsällskapet. Han skall få gå på lösdriften med nordsvensken Petter. Det gick helt smärtfritt så jag åkte tillbaka till ridbanan för att titta lite på Mia när hon red. Efter en sista koll i hagen på kvällen for jag så hem, nöjd med att min häst uppfört sig så bra.
 
 
Tisdag morgon var jag tidigt i stallet eftersom det på dagarna går ytterligare en häst i hagen (Upan) och stallägaren kände att det var bra om jag var med när den släpptes ut. Det var hur lugnt som helst, Upan provade att gå i lite spansk skritt och pipa åt den nya kompisen, men det var ganska otacksamt för Conny ignorerade honom helt...
 
 
tidig morgon i hagen, med nya kompisarna Petter och Upan.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Faster

Duktig och fin häst!

Svar: Tack :)
ingridnystrom.blogg.se

2012-10-02 @ 09:35:52
Postat av: Sara

Vad tråkigt med Cloé. Det är så surt när man lägger ned så mycket resurser och så får man inte till det ändå.
Conny är i alla fall ursöt med sina långa ben och tonårs-kropp. ;o)

Svar: Tack :)
ingridnystrom.blogg.se

2012-10-03 @ 08:04:56
Postat av: My

Jätte fin blogg! =))

Svar: Tack! :)
ingridnystrom.blogg.se

2012-10-13 @ 18:51:05
URL: http://www.myes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE