En dag med flyt

Började morgonen med lektion för Fia och Upan. När jag kom hade hon värmt en stund och tyckte inte att han var tillräckligt uppmärksam. Det blåste lite ute så det är ju inte så konstigt att de då lyssnar in allt annat lite extra. Ett bra sätt att få just Upan att svara snabbare på hjälperna och koncentrera sig brukar vara att göra lite serier -så de fick börja med att göra lite tvåor och ettor och vips! var uppmärksamhetsbekymret som bortblåst ;) Upan har varit så himla fin hela hösten så det är bara att underhålla och hoppas att det håller i sig.
 
Foto från Fia
 
Åkte sen hem för att möta upp en kund och försöka lösa bekymret från igår. Idag gick allt som en dans, med hjälp av lite nya filer via mailen. Jag hann göra allt jag låg efter med från igår PLUS dagens planerade arbete som jag inte räknat med att hinna klart :) Innebär en lugn dag i morgon med arbete hemifrån och ridning.
 
Hade en lektion även på kvällen för ett par av mina duktiga ponnytjejer. Konstaterade att nästa vecka är sista veckan vi kan träna på ridskolan, sedan börjar nya regler att gälla och då kan de inte få rida två och två på lektion (en och en kommer fortfarande att vara ok men inte två tillsammans) Återstår att se hur vi löser det, finns ju tex ett ridhus i Svedje också.
 
Avslutade kvällen med tjejkväll på Sjögården. Det var fullt hus och vi fick titta på när det lades make-up. En del nya grepp fick jag med mig från de två sminköserna, kan kanske vara bra nu när jag inte bara är stallklädd veckans alla dagar och faktiskt målar mig emellanåt. Dessutom fanns det en massa fina handgjorda smycken att både titta på och handla. Trevligt var det och gott fika fick vi också. Jag var ingen vidare kund dock, kom hem utan att ha köpt en endaste liten pryl ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE