En massa ridning

Ytterligare en dag på dressyrtävling i ett regningt och lerigt Färsta. Inga placeringar för "mina" ryttare denna gång men flera godkända resultat.
Grattis till Pernilla och Caiquiri som red över kvalgränsen för första gången i MsvC!
Hann också se Amo starta en MsvB:4 och fick klappa om honom lite. Najs :)
 
Bjuder på en bild på Amo från HRK i våras.
 
Jag hade tänkt kliva upp tidigt precis som igår och rida Conny på morgonen innan vi åkte, men jag surade ihop totalt när jag vid 5.45 vaknade och det spöregnade, blåste och var snöglopp på backen. Jag drog täcket över huvudet och sov vidare två timmar till. Det resulterade i att jag hade tre hästar att rida på kvällen när vi kom hem.
 
Började med Conny som fick lite extra social träning idag. Det var ponnyer i ridhuset när vi kom -spännande ( ösregnade ute så det var inte så mycket att välja på annat än att krypa in under tak ) Sen gick ponnyerna och vi blev ensamma -spännande. På vägen hem kom det två bilar som körde lite väl fort, det plaskade och frasade ordentligt om dem i blötan -spännande. Sen mötte vi fyra rådjur -spännande ;-) Det är tur han är snäll, även om man som treåring faktiskt får titta lite.
 
Red sedan ett pass på Silver. Det var tredje dagen på raken för honom så idag tog jag det lite lugnare. Han kändes fin. Jag fick riktigt bra tryck i traven och trevligt sug på bettet i galoppen även i skolorna. Sist ut var Putte som fick ett kortare pass idag. Skrittade ganska mycket och nöjde mig sedan med att ta travarbetet. Han var lite mindre spänd redan från starten idag tycker jag, trots att vi red inomhus.
 
I kväll kommer Michaela hem så till veckan blir det lite lugnare på ridfronten. Den här veckan har det varit ovanligt mycket ridning. Förutom min egen Conny så har jag haft Putte i drygt en vecka, Silver i tre dagar och så red jag Upan i torsdags ( vilket jag glömde skriva i torsdagsbloggen. Fy vilken diskriminering! Han var i alla fall jättefin med ett härligt tryck :-)  )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE