Hippologum dag 2

Nu är vi på hemväg efter två dagar i Umeå. Mia fick nöja sig med fjärdeprisrosetten från igår. Idag blev det en del kostsamma missar, fast jag tycker att grundläget ändå var bättre idag.
 
Jag hann också med att se Anna med Amo rida MsvB:2 innan vi for hem. Hon får vara jättenöjd med sin helg: godkänt program igår och över 62% idag. Roligt!
 
Helgens två MsvC-klasser hade en väl visad fjordhäst på prispallen, trea igår och segrare idag. Roligt, annorlunda och välförtjänt.
 
 
Det värsta med att åka på tävling utan häst är att jag blir så fruktansvärt tävlingssugen ;-)
Men, men, om sådär två år så ... :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE