HLR

Fick denna av en kamrat i Vetlanda:
Två blondiner sitter en fin sommarnatt på en parkbänk i Härnösand och tittar upp i den stjärnrika himmeln.- "Du, jag undrar vilket som är längst bort egentligen...månen eller Borås?"Varpå den andra tittar på sin kompis som om hen är helt utflippad och säger;-"Jamän hallå!!!! kan du se Borås härifrån?"
 
Just nu är jag helt övertygad om att dessa två jobbar på ett försäkringsbolag här i stan...
Jag har nyligen sålt en häst och föreslog att köparen skulle överta min försäkring, eftersom hon haft den sedan hon var nyfödd. Men... försäkringsbolaget kunde inte tala om vad den kostade för det visste de inte! Sex dagar senare har de tydligen ännu inte kunnat räkna ut priset!
 
Jo, det är samma bolag som till mig i våras hävdade att jag inte kunde få olycksfallsförsäkra sin häst, för "nån sån typ av försäkring finns inte hos något bolag" Den historien slutade med att jag ringde ett ombud i Skåne som tecknade försäkringen åt mig. Tur för dem att deras kunder är mer pålästa på produkterna än deras säljare. När jag sen ringde tillbaka till den första personen jag pratat med hävdade denne fortfarande att försäkringen inte fanns, utan att skåningen gjort någon form av undantag för mig! Gaah :D
 
Idag har jag varit på kurs i Första Hjälpen och Hjärt- lungräddning.
 
  
Det är alltid bra att repetera, och jag tror att jag lärt mig något nytt eller något som är uppdaterat på varje kurs. Den här gången fick vi bla se hur en hjärtstartare fungerar, något som jag inte haft tillfälle till förut.
 
 
 
 
Nu hoppas jag bara att jag aldrig kommer att behöva använda mig av mina kunskaper!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE