Nollkoll eller skämt?

 
Märkligt värre.
Jag hade tre missade samtal på min mobil och möttes av ett meddelande i mobilsvar: "Det här är chefssköterskan på avd 32, det gäller din mamma. Kan du ringa mig när du kan."
Första tanken var att det var en felringning men nog blir man lite orolig eftersom jag ju inte har nån koll på vad som hänt min mamma sen jag träffade henne sist. Jag ringde förstås mamma och hon var hemma välbehållen...Hemligt nummer var det i alla fall så jag kunde ju inte ringa tillbaka. Var det ett dåligt skämt, eller har sjukhusen så dåliga rutiner att de talar in meddelanden på mobilsvar? Isåfall är det illa att de inte ens har kontrollerat att det var rätt mottagare (jag svarar med namn i mobilsvar)
 
I morse började jag med en tidig lektion i ridhuset, var på plats redan kvart över sju för att titta på Mia och Silver. Efter en något tveksam inledning såg han riktigt fin ut. Vi pratade om att Mia borde komma iväg och träna någonstans och få hämta lite inspiration Man behöver emellanåt se mer bra hästar än vad som finns här hemma på plats. Jag saknar träning hos Mattias, där jag och Mia brukar sitta som värsta nördarna i manegen hela dagarna  och titta på fina hästar och ridning ;-)
 
Tog en frukostfika i väntan på nästa elev som sedan gjorde ett riktigt roligt pass. Vi testade lite byten, och se -fast hon sa att hon inte kunde- så gick det att åstadkomma ett rent byte efter en genomgång.
Efter lite egen ridning blev det att brassa iväg till bokföringsjobb resten av dagen.
 
 
Mitt trogna frukostsällskap i morse, katten Lillan
 
I morgon startar jag lika tidigt, vi är i alla fall ensamma i manegen så dags ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE