Nya skor för Conny

Idag har Conny fått skor för andra gången i sitt liv, han har ju fått gå barfota hela sommaren. Som vanligt fick jag vara stolt över hans uppförande, han skötte sig exemplariskt och fick beröm av hovis.
 
Efteråt tog vi en promenad till ridskolan, den andra i ordningen sedan han flyttade in till stan i måndags. Förra gången hade vi "trygghetssällskap" av Fia och Upan men den här gången fick vi klara oss själva hela vägen. Ett endaste litet skutt blev det, på hemvägen utanför motorcykelklubben där det spelades musik, annars gick det galant. Han var mycket mer avslappnad i manegen idag så han fick snurra några varv i trav och galopp på linan innan jag satt upp och skrittade lite. Med det nöjde vi oss och gick hem.
 
 
 
Har också ridit Putte idag. Det känns som om det var jättelänge sedan eftersom jag inte red nåt förra veckan. Idag var han ovanligt spänd i starten. Han blev rädd för allt, när folk med hundar passerade på vägen kände jag hjärtat dunka genom sadeln. Det är inte helt lätt att rida när de är sådana. Blev dock bättre allteftersom. Känns bra att jag ska få rida flera dagar på raken. Jag tror att Putte är en sån häst som man tjänar på att rida ofta, så han känner sig tryggare.
 
Avslutade dagen med att åka ut till Brunne och pyssla lite, bland annat ta in Annas hästar. Stackars Margit trampade in en spik i hoven häromdagen och står hemma vid stallet tillsammans med Tyra. Önskar jag kunde ta bort det onda...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE