What a feeling

Torsdagen började med lektion, slutade med lektion och däremellan diverse uppdrag för bokföringsbyrån.
 
Var och besökte en verkstadsindustri som kommer att bli kund på byrån. Spännande, det är ju inte precis min vardagsmiljö. Tänk er män i blåställ, stora stålkonstruktioner och svetslågor.
Fler än jag som får flashbacks från en viss film från början av 80-talet? Fast där var det en tjej som svetsade...
 
 http://en.wikipedia.org/wiki/Flashdance
 
Började fredagen med ett ridpass på Conny, om nu det lilla vi gör kvalificerar för att kallas ridpass ;-) What a feeling... Idag var han riktigt fin, bästa känslan hittills. I vanliga fall rider jag ungefär varannan dag och inte två dagar på raken, men eftersom jag ska vara borta lördag-söndag blev det ridning idag fast jag red igår. Kanske det är modellen att rida två dagar och låta honom vila två eftersom det var sån väldig skillnad? Fin är han i alla fall, min lilla häst :-)
 
 
 
Jo, "skrangelben" är samma häst :D Tre år mellan bilderna ganska precis.
 
Hade sedan lektion för Mia på Silver. Efter att nästan ha skickat av Mia, oops!!, var han jättefin! Mia får bjuda på detta, men det såg verkligen ut som "Molly och Mulle". Undrar hur ryttaren kan sitta till vänster om hästen, en halvmeter upp i luften och ändå landa i sadeln? Min instruktion i sammanhanget "håll i dig!" gjorde nog varken till eller från...
 
I helgen åker vi till Hippologum, då har jag beställt att han ska vara fin utan brallar, tack!
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Han är jättefin!
Visst ser man att det är Cloes son också?
Samma uttryck på något sätt?

Svar: Samma finmejslade huvud :-)
ingridnystrom.blogg.se

2012-10-20 @ 12:09:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE