En vanlig dag.

I dag har det varit en helt vanlig dag. En bra dag, trots att jag i går kväll och på morgonen tänkte mycket på att det idag är jordfästning av vår uppskattade tränare "Ludde" som var med oss alltför kort tid. <3
 
 
Började förmiddagen med lite ekonomijobb: bokföring och ekonomiska rapporter med lite förklaringar. Själv tycker jag att man har det mesta man behöver när man har rapporter och budget med utfall från de senaste åren, men för en icke ekonom får jag inse att man ibland behöver sätta ord på det man avläser.
 
Efter lunch var jag till ridklubben och hade programträning. Dagens pass innehöll en riktig Aha!-upplevelse. Lika roligt varje gång det händer. Det är ponnytävlingar på Färsta i helgen och jag hoppas att alla små ryttare får roliga dagar!
 
Sedan red jag Putte. Jag har turen att Michaela är bortrest några dagar så jag får rida. Jobbade lite extra med att få eftergift i höger varv, speciellt i galoppen. Han är rolig att rida, men lite bekväm av sig och har tyvärr väldigt lätt att bli spänd. Vi var båda svettiga efter passet ;)
 
Putte
 
På kvällskvisten var jag ut till lösdriften och matade Cloé och Eivor och passade på att kela lite med alla hästarna. Mysigt, mysigt!
 
Ser fram mot helgen. I morgon är det tårtkalas hos en av mina bästa vänner och på söndag händer det spännande saker! På förmiddagen ska jag kolla in en intressant "grej" för min verksamhets framtid och på eftermiddagen åker jag till Örebro med en elev för att hämta hem hennes nyinköpta häst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE