Fredagsmys

Började dagen med att dra täcket över huvudet... Hu, så det blåste och regnade! Planen att rida kl 9 kändes inte längre särskilt lockande, så jag stannade i sängen en stund till och tänkte -fredagsmys!
Ett par timmar senare blev det i alla fall ridning av fina Silver. Skulle kunna tänka mig att ha den jag!!! Det regnade fortfarande rejält, så blöta blev vi på väg till ridskolan, men den värsta blåsten hade gett med sig.
 
Var sedan ut till Smitingestallet och hjälpte till med lite sadelutprovning. Vi hittade några tänkbara, men måste vänta med provridningen. Ibland har folk sån otur att det bara inte är sant: vi hämtade min elevs häst i måndags och första dagen hon skulle skritta ut på den trampade den snett och står nu med en eländig svullnad. Bara att hålla tummarna att det inte blir långvarigt.
 
Nu är det fredagsmys på riktigt. Jag börjar bli bortskämd att ha ett liv hemma ibland. Vi har ätit gott; fläåskfilé och rotsaker i ugn, vin till och nu blir det kaffe och glass till efterrätt. Och klockan har bara precis passerat 20. Lyxigt!!
 
I morgon ska jag tillbringa dagen på Korsmässomarknaden med Röda Korset. Hoppas verkligen på bättre väder.
 
Mys även för fyrbenta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE