Heja Sverige!

Idag har jag drabbats av den stora uppgivenheten.
Körkortet har jag ännu inte fått (körde upp i april) och starta-egetbidraget krånglar fortfarande efter 3 1/2 månaders pappersexercis. Blir så trött på att sitta i telefonköer för att kolla vad som fattas och/eller är fel. Dessutom, med så ineffektiva organisationer, måste de rimligen lägga en himla massa tid på att svara på frågor istället för att hantera konkreta ärenden...
 
Däremot är man oerhört duktig på att se till att besluten för allt som jag ska betala in går jättesnabbt! Skattemyndigheten tex som har "bestämt" att jag troligen kommer att göra en rejäl vinst i mitt företag i år ska förstås ha in skatt på den förväntade vinsten i förskott. Annars kan de ju gå miste om något...eftersom vi företagare självklart går stenhårt in för att blåsa dem på konfekten...
HEJJA SVERIGE!
 
 
Nu ska jag snart in till bilprovningen och betala 200 kr för att de ska rycka i handbromsen och konstatera att den fungerar :p
 
Till min förvåning har jag i alla fall fått ett trevligt svar från Kommunal på ett brev jag skickade i sommar. Hade faktiskt inte förväntat mig ett svar överhuvudtaget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE