Körkortstrubbel

Nu har det varit full fart i flera dagar. Igår började jag dagen med bokföringsjobb. Till lunch var det dags för ytterligare en träff med Mittnätverket. Denna gång var vi på Vårsta och större delen av gruppen hade anslutit denna gång. Vi började med en god lunch i restaurangen innan vi gick lös på dagens uppgifter. Första delen av dagen handlade om utvecklingskunskap -hur vi kan påverka och styra förändringar i arbetslivet. Intressant, en del nytt, en del bekant och mycket tänkvärt.
 
Andra delen av dagen var information från Winnet samt information om företagsstöd från Länsstyrelsen och Almi. Tyvärr var presentationen från Winnet och Länsstyrelsen inte bra. Jag måste säga inte hade någon större behållning av detta, men så kan det vara ibland, att informationen inte är riktad till rätt målgrupp.
 
Kvällen avslutades med trevlig middag.
 
 
Fredag morgon startade jag med ett tidigt ridpass på Upan. Han känns riktigt fin nu, självgående och spänstig. Det är tävling för Fia i morgo, bara att nålla tummarna, Jag fick trevligt sällskap till ridhuset av Mia och Silver. Strax innan nio var jag klar med allt i stallet och åkte tillbaka till ridhuset för en träning. Tror jag fick eleven att svettas lite ;-) men det blev rätt bra effekt.
Tog sedan en sväng till macken och köpte kaffe spm jag tog med mig till Stall Nilsson där jag satte mig i solen och avnjöt det tillsammans med en macka. Det var riktigt härligt väder, kändes nästan som om sommaren var tillbaka. Efter det blev det ett ridpass på Putte. Oj, det känns i ryggmusklerna att jag legat av mig lite nu när jag inte rider Amo. Putte kändes ganska rund i formen men blev lite lat. Jag jobbade massor av övergångar trav-galopp-trav och fick till slut flera utan motstånd i ryggen. Sen var det skönt att åka ut till Brunne och mata Cloé och Eivor och bara få ta det lite lugnt en stund.
 
Eivor växer så det knakar.
 
Efter att ha väntat hela sommaren på mitt nya körkort (körde upp för BE i april) men inte sett röken av det mailade jag till trafikverket för en dryg vecka sedan. Nu visar det sig att de slarvat bort mina handlingar! Suck! Verkar inte vara nån ordning alls på de myndigheter jag måste ha att göra med i sommar...
 
Såhär tyckte trafikverket att problemet skulle lösas:

"Jag har beställt en så kallad grundhandling till dig för tillverkning av ett nytt körkort. Du får den med posten inom några dagar.... Om du vill kan du gå till ett förarprovskontor och ta ett fotografi för en kostnad på 80 kronor. Där kan du också skriva under grundhandlingen på plats och behöver därför inte skicka in några handlingar. "

Dvs samma procedur igen! Jag var nämligen till kontoret i Sundsvall och gjorde allt. Det irriterar mig oerhört att de lägger hela ansvarit tillbaka på mig och att jag ska behöva lägga mer tid och pengar på detta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE