Nationella dressyrtävlingar på SRK

Har varit på språng i flera dagar och knappt ens hunnit vara hemma för att sova ;)
Efter resan i torsdags så bestod fredagen av lite bokföringsjobb innan det var dags att bege sig till Sundsvalls Ridklubb för de sista förberedelserna inför tävlingen.
 
Lördag morgon blev det tidig uppstigning för att hinna till hästarna innan det var dags att infinna sig på tävlingsplatsen vid åttasnåret. Tyvärr har det varit ett tunt startfält. Som funktionär och tävlingsledare hinner man ju inte se så mycket av ritterna, men jag fick i alla fall möjlighet att sitta med och titta i en MsvB-klass och på söndagen dömde jag MsvB:4. Natten mellan lördag och söndag bodde jag över i SRK:s eminenta övernattningsrum för att kunna titta till de gästande hästarna under natten. Som det brukar vara så var allt lugnt i boxarna hela natten. Det var bara Upan som vaknade till och trodde att det var matdags när jag tassade förbi...
 
Det blev inga placeringar för "mina" ekipage, men Marie H och Z Dansing Girl gjorde personbästa i MsvC:2 och ordnade första kvalet till MsvB. Fia och Upan gjorde sin första start i Georg, dessutom nationell klass, och klarade 60%-gränsen.
Här hittar du fullständiga resultatlistor:
 
http://online.equipe.com/sv/competitions/4971
 
Får passa på att gratulera duktiga klubbkamraten Lena Sandberg och Killigrews Lancelot som vann högsta klassen! Härligt att SRK fick avsluta flott med en hemmaseger!
 
 Stort tack till alla duktiga funktionärer som ställt upp såväl före som under tävlingsdagarna! Kan konstatera att SRK har ett väloljat tävlingsmaskineri, tack vare alla rutinerade och alla engagerade medlemmar.
 
I Umeå och på Näset har det också varit tävlingar i helgen. På Näset visade Marie och Z Dansing Girl att det släppt på allvar för dem genom att vinna MsvC:1. Grattis till både seger och färdigt MsvB-kval!
I Umeå vann Emma Edwardsson MsvC:1 med sin Leo. Grattis!
 
Emma och Leo, arkivbild
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE