Orakad

Har en rakhyvel som jag fått en gång och eftersom jag tycker den är ganska smidig tänkte jag skaffa nytt rakblad till den. Men... det var inte det lättaste. Tydligen måste man köpa rakbladen på någon sorts abbonnemang som naturligtvis blir alldeles för mycket. Hur ofta rakar sig tjejer egentligen? Och hur mycket hår tror de att vi har, egentligen? Borde finnas en del lager av rakblad i toalettskåp runtom i landet...
Orakad tjej:
 
Gillar du den? Följ länken:
http://www.wwf.se/insamlingsportal/fadderskap/orangutangfadder/1464965-orangutang-start-b 
 
 Idag har jag ridit Silver för sista dagen för den här gången. I kväll kommer Mia hem och då gissar jag att hon vill ta över själv ;-) Det har blivit väldigt lugn ridning eftersom han är under igångsättning men det är ändå en kul att få rida.
 
Har också haft lite träningar vid ridskolan, förutom vi var det väldigt lugnt på plats idag, inte ens katterna visade sig...
Upan var riktigt fin och spänstig, nu känns det som om han är tillbaka där han var för ett år sedan (innan vinterns skada) och faktiskt lite till. Det går inte att tro att han är 20.
Whisky valde tyvärr fel dag att trassla med tungan, igår när det var tävling -idag var han hur fin som helst. Så kan det vara.
 
I morgon är det faktiskt kontorsjobb hela dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE